Kindlasti olete AdWords’i kasutades kuulnud optimeerimisest. Optimeerimine on tegevus, mille eesmärgiks on konto efektiivsemaks muutmine. Efektiivsuse all peame silmas seda, et konto abil saavutatakse reklaamimisel püstitatud eesmärgid (konversioonid, kodulehe liikluse suurendamine, bränding jne.). Kuigi erinevate kontodel puhul esinevad erinevad probleemid, mis nõuavad individuaalset lähenemist, saab välja tuua üldised põhitõed, mida optimeerimisel lähtealuseks võtta. Käesolevas artiklis proovimegi lühidalt kirjeldada, millele optimeerimisel keskenduda tuleks.

1. Konto ülesehitus

Sageli koosnevad kontod vaid ühest kampaaniast ja reklaamirühmast. Selline ülesehitus ei ole aga piisav. Rõhutaksin veel kord, et konto õige ülesehitus on kõige alus. Ilma efektiivse struktuurita ei ole optimeerimisel mõtet. Seetõttu veenduge enne optimeerimise jätkamist järgnevas:

● Reklaamikampaania peegeldab teie veebilehe struktuuri, kajastades pakutavaid tooteid ja teenuseid.

● Olete õigesti seadistanud kampaania taseme parameetrid (sihtimine, eelarve).

Konto võib sisaldada mitut kampaaniat. Eraldi kampaania võite luua näiteks erinevatele tooterühmadele või brändidele. Eraldi kampaania loomine on vajalik ka juhul, kui soovite sihtida erinevaid sihtrühmi.

Kampaania omakorda jaguneb eraldi reklaamirühmadeks, kusjuures iga rühm keskendub vaid ühele tootele. Reklaamirühmade rohkuse üle ei tasu muretseda – see on efektiivse konto tunnus.

2. Reklaamid

Reklaamide kirjutamine on loominguline töö, mistõttu on hea reklaami tunnuseid raske ühtselt välja tuua. Tõhusale AdWords'i reklaamile on kindlasti omane ainulaadsus, mis teeb reklaami nii külastajatele kui ka reklaamijale huvitavaks. Ühtlasi tuleks meeles pidada järgmist:

● Teie reklaam peaks olema lihtne ja professionaalne. Üheselt mõistetavus ja grammatiline korrektsus muudavad reklaami külastajate jaoks atraktiivseks ja usaldusväärseks.

● Looge igasse reklaamirühma kaks-kolm erinevat reklaami ja näitake neid veebis ükshaaval. See võimaldab iga reklaami efektiivsust hinnata.

● Kasutage väljendeid, mis peegeldavad teie konkurentsieelist, nagu näiteks „tasuta saatmine”. Samas ärge unustage tagada, et saatmine on tõepoolest tasuta ja väide vastab tõele.

● Kui sihite näiteks Vene Föderatsiooni, Ukrainat ja veel mõnd riiki, saate luua standardpikkusest pikemaid reklaame. Selleks tuleb teil uue tekstireklaami loomisel teha olemasolevas reklaamirühmas vastav valik. Kasutage seda võimalust ära!

● Üldjuhul toimivad reklaamid paremini, kui siht URL viib otse reklaamitud toote lehele (nt elektroonikapood.ee/mobiiltelefonid), mitte veebisaidi üldisele kodulehele. Kui külastaja otsib telefoni, ei huvita teda telerid.

3. Märksõnad

Märksõnade valimisel tuleb meeles pidada, et nende funktsiooniks on ühendada külastajat teie reklaami ja veebilehega. Efektiivsed märksõnad tagavad, et teie reklaami näidatakse vaid neile külastajatele, kellele see huvi pakub. Lisaks mõjutab märksõna kvaliteediskoor otseselt kliki hinda: mida kõrgem on kvaliteediskoor, seda madalam on kliki hind. See kehtib alati ja eranditeta. Seetõttu pidage märksõnaloendit luues meeles järgmist:

● Üldjuhul ei tohiks teie reklaamirühm sisaldada rohkem kui 10–20 olulist märksõna. Kui teie märksõnaloend on pikem, näitab see selgelt, et teie reklaamirühm ei ole piisavalt kitsalt määratletud. Sellisel juhul võib olla hea idee ühe reklaamirühma jagamine kaheks või kolmeks eraldi rühmaks.

● Ideid märksõnadeks leiate oma veebilehelt või eelnevatest kogemustest. Asetage end külastajate positsiooni ja küsige endalt, milliseid sõnu nad teie toodet otsides kasutaksid. Samuti võib abi olla märksõnatööriista soovitustest (tööriista leiate vahekaardilt “Aruandlus ja tööriistad”).

● Ärge vältige negatiivsete märksõnade kasutamist. Need aitavad välja filtreerida kasutuid otsinguid ja vältida liigset kulutamist. Negatiivsete märksõnade leidmisel on abiks vahekaardil “Märksõnad” asuv funktsioon “Vaata otsingutermineid”. Selle abil saate näha oma reklaamiga seonduvaid ebaolulisi otsingutermineid ja need negatiivseteks märksõnadeks lisada. Samuti tasub meeles pidada, et otsinguterminite filtreerimine ei ole ühekordne tegevus, vaid rutiinne toiming, mida teil tuleb kampaania tõhusa toimimise huvides aeg-ajalt korrata.

Ülalkirjeldatud tegevuse tulemusena oleme loonud tõhusa kampaania aluse − korraliku ülesehitusega konto, mis sisaldab efektiivseid reklaame ja märksõnu. Järgnevatest artiklitest saate lugeda geograafilise sihtimise, eelarve planeerimise, reklaamipaigutuste ning kampaaniate tõhususe jälgimise kohta.