Miks ma ei näe oma reklaami? 2. osa
teisipäev, 26. jaanuar 2010
Mõni aeg tagasi kirjutasime peamistest põhjustest, miks inimesed oma reklaame ei näe. Tänases postituses selgitame, kuidas märksõnade kvaliteediskoor määrab, kas teie reklaame näidatakse, ja anname nõuandeid, kuidas kvaliteediskoori ning seeläbi ka reklaami asetust parandada.
AdWords kasutab märksõnade kvaliteediskoori tagamaks, et Google'i kasutajad näevad vaid kõige asjakohasemaid reklaame. Kui teie kvaliteediskoor on väga madal, siis tõuseb esimese lehe minimaalne pakkumine tõenäoliselt kõrgemaks kui te soovite maksta ning seetõttu teie reklaame ei näidatagi. Kliki hinna (CPC) pakkumise tõstmise asemel on tihtipeale võimalik parandada hoopis kvaliteediskoori ning seeläbi saada sama CPC juures sama palju või isegi rohkem näitamisi ning klikke. Seejuures kui teie kvaliteediskoor on hea (7 või rohkem) ning näete oma kontos märksõnade juures, et CPC on alla esimese lehe pakkumist, siis ei pruugi kliki hinna pakkumise tõstmisest pääsu olla.
Mida kvaliteediskoor endast täpsemalt kujutab?
Kvaliteediskoor on dünaamiline muutuja, mida arvutatakse iga teie märksõna kohta. See on kombinatsioon paljudest teguritest ning mõõdab, kuivõrd asjakohane on teie märksõna reklaami teksti ja kasutaja otsingupäringu suhtes. Lisaks võtab see arvesse teie sihtlehe kvaliteeti.
Kvaliteediskoor arvutatakse iga kord, kui teie märksõna sobib otsingupäringuga. Skoor määrab osaliselt ka selle, kas märksõna on sobilik reklaamioksjoni jaoks, mis toimub iga kord, kui kasutaja sisestab otsingupäringu. Sobivusel määrab see, kui kõrge on reklaami asetus. Mida kõrgem on teie kvaliteediskoor, seda madalamad on üldiselt teie kulud ja seda parem on teie reklaami positsioon.
Kuidas kvaliteediskoori kontrollida?
Oma reklaamide ja märksõnade tõhusa toimimise tagamiseks soovitame nende kvaliteediskoori regulaarselt kontrollida. Oluline on eemaldada kulukad, kuid halvasti toimivad märksõnad, et saaksite oma reklaami eelarvet efektiivsemalt kasutada. Saate oma kontol iga märksõna kvaliteediskoori järgmiste sammude abil hõlpsasti kontrollida.
Logige oma AdWordsi kontole sisse aadressil https://adwords.google.ee.
Klikkige vahekaardil „Kampaania“.
Klikkige reklaamirühmal.
Valige „Märksõnad“.
Iga märksõna kõrval asuvas veerus Olek saate klikkida jutumullil.
Mõned nõuanded, millest võib abi olla
Kui teie reklaami ei näidata või kui teie reklaami asetus ei ole madala kvaliteediskoori tõttu piisavalt kõrge, võivad kvaliteediskoori parandamiseks aidata allolevad soovitused.
1. Võimalusel kasutage ühesõnaliste ja/või üldiste märksõnade asemel mitmest sõnast koosnevaid asjakohaseid märksõnu. Näiteks sõna „hotell“ (väga üldine) asemel võiksite kasutada „hotell Tartus“ (spetsiifiline).
2. Looge uusi reklaamirühmi, mille reklaami tekst sisaldab teie sihitud märksõnu. Kui teie reklaamis leidub sõnu, mida inimene oma otsingus kasutab, kuvatakse need sõnad teie reklaamis paksus kirjas. See kehtib nii reklaami pealkirja, sisu kui ka kuvatava URL-i kohta. On palju tõenäolisem, et kasutajad klikivad sellistel reklaamidel, kuna need on väljapaistvamad.
3. Kasutage oma reklaami esiletõstmiseks kirjeldavat ja täpset teksti. Lisaks on hea mõte kasutada n-ö üleskutset tegevusele ehk call-to-action) näiteks „Uuri lähemalt!“, „Võtke meiega ühendust“ jms.
4. Jaotage märksõnad erinevatesse reklaamirühmadesse. Näiteks kui te müüte voodeid ning köögimööblit, siis tasub need teha vähemalt 2 reklaamirühma, millest üks sisaldab vooditega sisaldavaid märksõnu ning reklaami, mis räägib vooditest ning teine köögimööbliga seonduvaid märksõnu ning reklaami.
Lisanõuandeid kampaaniate ülesehitamiseks leiate siit.
Postitas Elor Pruvli, Google AdWords Eesti
AdWords kasutab märksõnade kvaliteediskoori tagamaks, et Google'i kasutajad näevad vaid kõige asjakohasemaid reklaame. Kui teie kvaliteediskoor on väga madal, siis tõuseb esimese lehe minimaalne pakkumine tõenäoliselt kõrgemaks kui te soovite maksta ning seetõttu teie reklaame ei näidatagi. Kliki hinna (CPC) pakkumise tõstmise asemel on tihtipeale võimalik parandada hoopis kvaliteediskoori ning seeläbi saada sama CPC juures sama palju või isegi rohkem näitamisi ning klikke. Seejuures kui teie kvaliteediskoor on hea (7 või rohkem) ning näete oma kontos märksõnade juures, et CPC on alla esimese lehe pakkumist, siis ei pruugi kliki hinna pakkumise tõstmisest pääsu olla.
Mida kvaliteediskoor endast täpsemalt kujutab?
Kvaliteediskoor on dünaamiline muutuja, mida arvutatakse iga teie märksõna kohta. See on kombinatsioon paljudest teguritest ning mõõdab, kuivõrd asjakohane on teie märksõna reklaami teksti ja kasutaja otsingupäringu suhtes. Lisaks võtab see arvesse teie sihtlehe kvaliteeti.
Kvaliteediskoor arvutatakse iga kord, kui teie märksõna sobib otsingupäringuga. Skoor määrab osaliselt ka selle, kas märksõna on sobilik reklaamioksjoni jaoks, mis toimub iga kord, kui kasutaja sisestab otsingupäringu. Sobivusel määrab see, kui kõrge on reklaami asetus. Mida kõrgem on teie kvaliteediskoor, seda madalamad on üldiselt teie kulud ja seda parem on teie reklaami positsioon.
Kuidas kvaliteediskoori kontrollida?
Oma reklaamide ja märksõnade tõhusa toimimise tagamiseks soovitame nende kvaliteediskoori regulaarselt kontrollida. Oluline on eemaldada kulukad, kuid halvasti toimivad märksõnad, et saaksite oma reklaami eelarvet efektiivsemalt kasutada. Saate oma kontol iga märksõna kvaliteediskoori järgmiste sammude abil hõlpsasti kontrollida.
Logige oma AdWordsi kontole sisse aadressil https://adwords.google.ee.
Klikkige vahekaardil „Kampaania“.
Klikkige reklaamirühmal.
Valige „Märksõnad“.
Iga märksõna kõrval asuvas veerus Olek saate klikkida jutumullil.
Mõned nõuanded, millest võib abi olla
Kui teie reklaami ei näidata või kui teie reklaami asetus ei ole madala kvaliteediskoori tõttu piisavalt kõrge, võivad kvaliteediskoori parandamiseks aidata allolevad soovitused.
1. Võimalusel kasutage ühesõnaliste ja/või üldiste märksõnade asemel mitmest sõnast koosnevaid asjakohaseid märksõnu. Näiteks sõna „hotell“ (väga üldine) asemel võiksite kasutada „hotell Tartus“ (spetsiifiline).
2. Looge uusi reklaamirühmi, mille reklaami tekst sisaldab teie sihitud märksõnu. Kui teie reklaamis leidub sõnu, mida inimene oma otsingus kasutab, kuvatakse need sõnad teie reklaamis paksus kirjas. See kehtib nii reklaami pealkirja, sisu kui ka kuvatava URL-i kohta. On palju tõenäolisem, et kasutajad klikivad sellistel reklaamidel, kuna need on väljapaistvamad.
3. Kasutage oma reklaami esiletõstmiseks kirjeldavat ja täpset teksti. Lisaks on hea mõte kasutada n-ö üleskutset tegevusele ehk call-to-action) näiteks „Uuri lähemalt!“, „Võtke meiega ühendust“ jms.
4. Jaotage märksõnad erinevatesse reklaamirühmadesse. Näiteks kui te müüte voodeid ning köögimööblit, siis tasub need teha vähemalt 2 reklaamirühma, millest üks sisaldab vooditega sisaldavaid märksõnu ning reklaami, mis räägib vooditest ning teine köögimööbliga seonduvaid märksõnu ning reklaami.
Lisanõuandeid kampaaniate ülesehitamiseks leiate siit.
Postitas Elor Pruvli, Google AdWords Eesti
Kommentaare ei ole :
Postita kommentaar